ویژگی_های_مربی 3

  ویژگی_های_مربی 3 سومین ویژگی مربی برخورداری وی از انگیزه‌ای قوی است. وجود انگیزه یکی از مهمترین اصول در فعالیت‌های گروهی می باشد زیرا برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها، سازماندهی ها و هماهنگ ساختن نیروها بدون ایجاد انگیزه امکان پذیر نیست و یا بسیار مشکل است. این بخش در واقع نیروی محرک و موتور دستگاه مدیریت را تشکیل می‌دهد و در پیروزی مدیران در اهداف خود، تا حدود زیادی به موفقیت آنها در …
ادامه مطلب

ویژگی_های_مربی 2

    ویژگی_های_مربی 2 دومین ویژگی که یک مربی باید از آن برخوردار باشد و به آن توجه داشته و برای نگاه داشت آن تلاش نماید تزکیه (به معنای خودسازی پیش از دگرسازی) نفس است. از آنجا که هدف غایی تربیت بنا به فرموده حضرت امام خمینی لقاءالله است لذا یک مربی تربیتی قبل از پرداختن به دگرسازی به منظور قرب الهی باید تزکیه نفس نموده و خود را پاک …
ادامه مطلب

ویژگی_های_مربی  1

  ویژگی_های_مربی  تعقل و تفکر مربی برای انجام اموری چون هدف گذاری و برنامه ریزی نیازمند قدرت تعقل و تفکر است.در روایات و آیات نیز به این موضوع تاکید شده است. :الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ(سوره زمر،آیه١٨) ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺳﺨﻦ ﺭﺍ ﻣﻰﺷﻨﻮﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﻳﻨﺶ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ، ﺍﻳﻨﺎﻧﻨﺪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻫﺪﺍﻳﺘﺸﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩ، ﻭ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻫﻤﺎﻥ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪﺍﻧﻨﺪ. آنچه از نظر تربیتی مهم …
ادامه مطلب

آسیب شناسی تربیتی 3-2

    آسیب_شناسی_تربیتی  درمان آسیب های رفتاری، هم چون شکل گیری آنها تدریجی بوده و به زمان نیاز دارد و نمی توان رفتاری را به یکباره و ناگهانی تغییر داد. رفتار هایی چون مسئولیت گریزی، تنبلی و... از مشکلاتی است که در مان آن ها گاهی ماه ها به طول می انجامد. آسیب های رفتاری نوجوان به نسبت سن و رشد فرد و حتی جنسیت او می تواند متفاوت باشد  …
ادامه مطلب

آسیب_شناسی_تربیتی :1

  آسیب_شناسی_تربیتی :1 آسیب ها تولید مثل می کنند: آسیب ها گاهی از یک اختلال شاید ساده آغاز شده و به آسیب های دیگر منجر می شوند و به افراد یا محیط های دیگر سرایت می کنند. به عنوان مثال بی توجهی یا پرخاشگری سرگروه به متربی او را منزوی و سرخورده کرده و این روحیه او را در خانواده و مدرسه و در بین دوستان دچار مشکل می کند. …
ادامه مطلب

خصوصیات اردو

  :خصوصیات منحصر به فرد اردو 1-بهترین مکان و زمان برای شناخت نقات ضعف و قوت اعضاست. 2-بهترین برنامه برای آموزش آداب اجتماعی و تعاملات جمعی است. 3-بهترین مکان برای ایجاد و تقویت دوستی ها و صمیمیت ها. 4-بهترین روش برای آموزش آموزه های دینی و پرورش خلقیات اسلامی است.
ادامه مطلب

تفاوت بازیگوشی با بیش فعالی:

ایستگاه_تربیت  تفاوت بازیگوشی با بیش فعالی: بیش فعالی با شیطنت فرق دارد. شیطنت نشانه‌ی فزونی عقل کودک در بزرگسالی است در حالی که میان بیش فعالی و رشد عقلی رابطه‌ای وجود ندارد. از شیطنت کودک باید استقبال کرد و شاکی نبود؛ هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد. فقط باید جلو شیطنت‌های خطرناک آن گرفته شود. نشانه‌های بیش فعالی:  1-توجه و تمرکز این کودکان کم است و مدام از این …
ادامه مطلب

آسیب‌های ناشی از بدرفتاری و بداخلاقی مربی

آسیب_شناسی_تربیتی  آسیب‌های ناشی از بدرفتاری و بداخلاقی مربی بسیار زیاد و خطرناک است.   کاهش اثربخشی برنامه‌ها و فعالیت‌ها کمترین اثر منفی این بداخلاقی‌ها محسوب می‌شود.  کسی که بنای امر به معروف و نهی از منکر می گذارد و در صدد اصلاح حال مردم بر می‌آید سزاوار است که خودش خلق و صاحب صبر و حلم و قوی النفس باشد،...، با مردم مهربان باشد و با آنها با رفق و مدارا …
ادامه مطلب

آسیب_شناسی_تربیتی  

  آسیب_شناسی_تربیتی   گاهی فعالیت ها و رفتارها تأثیرات منفی به دنبال خواهند داشت.  از جمله آثار منفی آن است که گاه متربی به خاطر سوء اخلاق مربی و یا مدیران مجموعه از مسجد و یا مجموعه دور شده و حاضر به ادامه فعالیت های فرهنگی نمی‌باشد.  این اتفاق غالباً در مرحله جذب متربیان رخ می‌دهد آنگاه که فی المثل بداخلاقی یکی از مسئولان مجموعه تمام زیبایی های فعالیت‌های آنها را …
ادامه مطلب

روش های تربیتی (روش مرابطه و خود مرزبانی)

  سیره تربیتی اهل بیت علیهم السلام  روش های تربیتی:  روش مرابطه و خود مرزبانی اگر انسان خود از درون به تربیت خویشتن پردازد و خود مرزبانى نماید بهترین اثر تربیتی را دارد. چرا که انسان خود ضعف و قدرت‌ها و شرایط خود را بهتر تشخیص می‌دهد.  از آن جا که آدمی همواره در معرض اشتباه و لغزش است، لازم است حریم حقیقت را پاس داشته و به حساب خویش …
ادامه مطلب